Módszerek a nyugalomhoz | Sundoor

Támogatási lehetőség

Ha szívesen adományozol és támogatni szeretnéd az oldalt, itt megteheted:

MEGNÉZEM

 

Látogatottság

  • 68468összes:
  • 24mai napon:
  • 306héten:
  • 505hónapban:
  • 0jelenleg online:

Módszerek a nyugalomhoz

Ez a néhány pont, tömör jegyzete annak az ismeretanyagnak, amely segít visszatalálni az embernek az útjára, és összhangba hozni lényét, önmagával és a környezetével.

  •  Tiszta szándék kifejlesztése

Mindenek előtt a szándék születik meg, ami végigkíséri a történéseket, mint a születési képlet. A hozzáállásunk legyen minden esetben tiszta és őszinte, takargatni valónk ne legyen, amit nem merünk bevallani, nagy teher a szívnek. A Tiszta szándék összhangban van a Dao-val, nem az „Én vagyok” hanem a „Mindannyian” vezérli. Más szemével is nézzük meg a történéseket, és egy minél szélesebb, tisztább látókörű szemszögből a Dao szemével is lássunk, így nem ragadunk bele a saját egónkba.

  • Egó kötelékeinek gyengítése

Te is a Dao gyermeke vagy, ahogy minden ember az a földön, ezért fölösleges a saját környezeted által meghatározott tulajdonságokba zárnod magad. Szabadulj fel az egó megkötéseiből! Minden személyes tulajdonságod viszonya megköt, ne a személyes tulajdonságaid vesd el, hanem a megkötést szüntesd meg, ezt nem csinálni kell hanem könnyedén engedni. Nincs értelme önmagadat bizonygatni hiszen tény hogy létezel.

Az egónkat a múltbéli élményeink szülték igazi lényünktől függetlenek, a környezet külső és a hármas egységünk belső tulajdonságai, amikor nem voltak összhangban akkor születtek, s míg ezt az egyensúlyt helyre nem állítjuk (fel nem szabadítjuk megkötéséből), velünk lesznek. Ezért minden dolgot vizsgáljunk úgy, mintha új lenne számunkra.

  • Címkék, előítéletek megkötésének felszámolása

Minden külső dologgal, amivel találkozol, az elméd címkét tesz rá, minősíti, ez a címke abban a pillanatban akár lehet igaz is, de mivel minden változik a címke két pillanat múlva már érvényét veszti. Gondoljunk egy vonatjegyre, ami adott járatra és időpontra szól, kár lenne tartogatni, őrizgetni a jegyet egy későbbi utazásra, mert aktualitását veszíti. Ha egy emberre vagy dologra címkét ragasztunk ugyanez a helyzet. A címkéket, amiket ragasztanánk úgyis csak az egónkból eredően tudnánk megtenni, mert azt vesszük észre másban, ami bennünk is megvan. Előítéletek nélkül nyitottá válva megismerjük a külvilágot, a maga egyedi valóságában. Ne kövessük az elméink ugrándozó mozgását, helyette azonosuljunk a jelennel!

  • Jelenlét tudatosítása

Jelen lenni egy pillanatban, hogy tapasztaljuk annak minden személyes okoktól mentes színességét nagy öröm. Határtalan nyugalmat ad hisz a pillanatban nem kell szerepeket játszanunk, sem félni valamitől, sem álszerénységünket, sem tudásunkat fitogtatni, csak átadni magunkat az éber jelenlétnek.

Minden pillanat különleges, a tér és az idő, a helyzet, a társaság, a természet soha vissza nem térő együttállása egyedivé, értékessé teszi, tekintsünk kincsként rá!

  • Örömeink művelése

Minden emberben ott van az öröm és boldogság magja, ez az alaptermészete az embernek, de nem mindenki műveli, fejleszti. Ahogy az izmokat és az agyat fejleszteni szokás úgy a szívet is lehet fejleszteni, használni, művelni. Minden Apró örömért legyünk mélyen hálásak és boldogsággá válik. Ne tervezzük meg az örömeinket előre, de kíváncsian várjuk minden pillanatban az érkezését! Kísérletezzünk a következő szintek valódiságával!

 

Öröm > Hála >Szeretet > Őszinteség > Egység

 

Ajánlott gyakorlatok a hétköznapokban:

  • Hasi légzés ülve, csak a légzés megfigyelése, fokozatos mélyítése lágyítása, ki és belégzés legalább 8-8 másodpercig való elnyújtása erőlködés nélkül
  • Gondolatoktól függetlenné válás, lazaság a fej nélküli állapot
  • Test és tértudatosságban jelen lenni különböző helyszíneken
  • Légzéssel összekötött mozgás, Taiji forma (Lágyság képességgel)
  • Az idő nem létezik – tudatállapottal való gyors azonosulás – jelenLét
  • Song Gong gyakorlása
  • Csak a zene hallgatása, minden más tevékenység nélkül csak zenehallgatás
  • A csend hallgatása. A zajos környezetben még érdekesebb kihallani a csendet a hangok között.
  • A világban nem a tárgyak és a jelenségek, hanem a köztük jelenlévő és mindent kitöltő tér figyelése érzékelése
  • Tea szertarás jelenlévő tudatossággal
  • Megcsodálása a természet változásainak, elmúlása egy esőnek, átalakulása egy jelenségnek, észrevétlenül együtt menni a változással
  • Amit nem szeretünk, és amit szeretünk, vizsgáljuk meg újra, minél nagyobb nyitottsággal! (pl. kedvenc ételünk, és amit nem szerettünk eddig)
  • minden gyakorlás előtt gondoljuk és érezzük át a gyakorlásunk célját!
  • Társas beszélgetésekben szemlélődj szinte kívülállóként, megfigyelve az emberek mondandóján kívül azt, hogy milyen érzéssel beszél, mit él meg közben.
  • Minden emberre tükörként tekinteni
  • Elfogadni a pillanatnyi helyzeted, hisz mivel ez már most adott, kár lenne ellenállni, megtagadni, inkább oldódj fel benne, mint lehetőség a felvezetésére a célodnak.
  • Zavaró gondolatok mindaddig előjönnek, amíg minősíted őket,vagy bármit gondolsz róluk, hagyd őket inkább magukra
  • semmilyen érzésed ne nyomd el, éld meg minél tisztábban a jelenléted tudatosságával, így a zavaró érzelmek megszületni sem tudnak.
  • Az örömnél mindig van egy nagyobb öröm… vajon melyik irányba?
  • ne erőlködj hagyd hogy a dolgok megmutassák az útjukat
  • Az őszinteség a látás, őszinteség nélkül vakok vagyunk
  • Tégy bármit, de azt könnyedén

Archívum

Kategória